Rapport fra paradis

habilitet. Da Politiken bragte et uddrag af en ny bog, 'Kammerherrens nye klæder', om erhvervmanden Fritz Schur fik det en læser til at fare til tasterne. Politiken havde bevidst valgt et tamt afsnit, mente læseren.
habilitet. Da Politiken bragte et uddrag af en ny bog, 'Kammerherrens nye klæder', om erhvervmanden Fritz Schur fik det en læser til at fare til tasterne. Politiken havde bevidst valgt et tamt afsnit, mente læseren.
Lyt til artiklen

Det kan ikke undgås, at man af og til fremstår lallende naiv.

Det slår aldrig fejl, når jeg har udenlandske gæster, at jeg bliver spurgt, på hvilken måde politikere og erhvervsfolk øver indflydelse på, hvad der står i Politiken. Gæsterne tager for givet, at det sker – de skal bare høre hvordan? Jeg forklarer, at avisen ganske vist på fuldstændig traditionel privatkapitalistisk vis udgives af et aktieselskab, men at det selskab er fondsejet, og at bestyrelsen ikke kunne drømme om at blande sig i den redaktionelle linje.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her