Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Næste:
Næste:
THOMAS SJØRUP (arkiv)
Foto: THOMAS SJØRUP (arkiv)

Diplomati. Helle Thorning-Schmidt og andre af Christiansborgs politikere lægger en så voldsom tone for dagen, at det danske diplomati må gå stille med dørene. Lykkeligvis er diplomatiet dog virkende, om end i dyb diskretion.

Signatur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Tegningediplomatiets stenede vej

Et tilbageslag viser, hvor svært det er for diplomatiet at udføre reparationsarbejde efter Muhammedkrisen.

Signatur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Det skabte lidt forvirring, da Ritzaus Bureau i tirsdags med det franske nyhedsbureau Agence France Presse (AFP) som kilde kunne bringe nyheden om, at det religiøse råd i Saudi-Arabien havde sagt nej til en »aftale om profettegninger« med en »dansk part«.

Jeg brugte en del af min eftermiddag på at forklare en lang række danske medier, at jeg intet kendte til sagen, og at den danske part derfor næppe kunne være Politiken. Politiken indgik godt nok i februar i år en aftale med en saudiarabisk advokat, der repræsenterer efterkommere af profeten Muhammed i otte lande, herunder Saudi-Arabien.

Det forekom dog en anelse usandsynligt, at den saudiarabiske regering skulle have forelagt vores brevveksling til godkendelse i Shura-rådet. Hvorefter Shura-rådet skulle have forkastet den med 62 stemmer mod 56 efter en dramatisk debat.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Få fuld adgang om mindre end 2 minutter

De hurtigste bruger mindre end 1,3 minutter på at blive abonnent

Bliv abonnent for 1 kr

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce