0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Signatur: Det hele er mændenes skyld

Jeg er træt ind i marven af mine knogler over den historieløse kønstænkning hos nyfeministerne.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Jørn Villumsen (arkiv)/Politiken-Tegning
Tegning:: Jørn Villumsen (arkiv)/Politiken-Tegning
Signatur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Signatur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Jeg har tænkt meget over, hvorfor køn og seksualitet fylder så meget i debatten i disse år. Det har ikke at gøre med undertrykkelse, men med det modsatte. Levevilkårene er nu så gode for rigtig mange mennesker, inklusive kvinder og diverse mindretal, at det ikke længere giver mening at slås for det, man sloges for i det gamle industrisamfund, ’arbejderklassens frigørelse’ f.eks.

At slås for anerkendelse af sin kønsidentitet opleves som meget vigtigere. Sagt på en anden måde: Samfundet er nu så godt, at tiden er kommet til de partikulære anerkendelser, fordi det generelle er på plads. Devisen er, at vi – selvfølgelig – må fjerne de sidste rester af bornerthed og diskrimination, så folk kan leve deres liv, som de ønsker, og man forstår på en ny generation af kønsforskere, at der er intet mindre end tusind køn, så det er bare med at give bolden op for selvrealisering i alle regnbuens farv er.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Prøv Politiken i 30 dage for kun 1 kr.