0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Ombudsmand: Myndigheder må gerne ændre navn i afsendt e-post

Myndigheden skal dog holde sig til at ændre afsendernavnet, siger ombudsmand.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
KÅRE VIEMOSE
Foto: KÅRE VIEMOSE

ændringer. Myndigheders navne i afsendt e-post må gerne blive ændret - også efter at posten er landet i borgerens postkasse. Det fastslår Folketingets Ombudsmand.

Nettet
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Nettet
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Det er fuldt ud i orden, at myndigheder kan ændre detaljer i adressefeltet i digital post til borgere og virksomheder – også selv om det sker flere år efter, at posten er landet i indbakken.

Det vurderer Folketingets Ombudsmand efter at have set på den principielle sag, hvor flere jurister i Politiken sagde, at de var skeptiske over beslutningen.

Sagen skyldes, at det officielle Danmark er ved at overgå til kun at bruge digital post. Fra november i år skal al post mellem myndigheder og borgere sendes via de krypterede websites borger.dk og virk.dk.

LÆS ARTIKEL

Prøv Politiken i 30 dage for kun 1 kr.

Få adgang til hele Politikens digitale univers, og læs artikler, lyt til podcasts og løs krydsord.

Prøv Politiken nu

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter