0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

En skumrulle kan rulle løbeskaderne væk

En 'foamroller' og nogle enkle øvelser kan hjælpe løberens ømme ben og lænd.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

En skumrulle og nogle enkle øvelser kan hjælpe løberens ømme ben og lænd. Kilde: politiken.tv / Mikkel Stoumann Fosgrau

Fitness
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Fitness
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

»Når man ruller, forøger man blodcirkulationen tre gange, så jeg bruger det til opvarmning, inden jeg skal ud og løbe for at blive gennemvarm i musklerne. Og når jeg kommer hjem, bruger jeg det i stedet for udstrækning. Det er ligesom at gå til massage bagefter, vildt fedt.

Det siger Frida Hallqvist, oprindeligt klassisk balletdanser, der nu er træningsekspert, masterinstruktør i pilates, løbcoach og personlig træner med eget studie på Frederiksberg.

Hun anbefaler rullen, fordi løberen lettere kan styre, hvor langt han eller hun vil ud i sine stræk. Og regelmæssig brug af rullen kan holde skaderne væk.

Deltag i debatten nu

Det koster kun 1 kr. at få fuld adgang til Politiken, hvor du kan læse artikler, lytte til podcasts og løse krydsord.

Læs mere

Annonce

Læs mere