Man kunne godt forledes til at tro, at enden på 'Den Store Københavnske Cykelfejde' nu nærmer sig.
I så fald afsluttes mere end tre års til tider anarkilignende tilstande, hvor privatejede orange bycykler fra firmaet Donkey Republic og senest eldrevne udlejningsløbehjul har stået på gader og stræder til irritation for både Københavns Kommune og byens cykelhandlere, der tjener penge på at udleje cykler fra deres butikker og fra byens hoteller.
Kommunen prøver ellers at skabe fred ved nu at komme med et længe ventet forslag til et sæt regler for, hvor de mange køretøjer, som kan lejes via mobilapps, skal stå. Og hvordan der holdes justits med dem.
Men Yael Bassan er ikke helt tilfreds. Hun er cykelhandler og -udlejer med en stor forretning ved Københavns Havn, og hun kalder det »unfair konkurrence«, som har stået på i så mange år.
Der skete en fejl, prøv igen senere
Der skete en fejl, prøv igen senere eller søg hjælp via vores kundecenter
Få det store overblik for 1 kr.
Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.
Læs mereEr du under 30 år og udeboende? Få halv pris her
Allerede abonnent? Log ind