0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Nu er det her sort på hvidt: De sårbare elever er taberne i onlineundervisningen

En stor ny kortlægning sætter ord på, hvad nødundervisning i foråret og sommeren betød for skoleelever på alle niveauer. Tirsdag skal Folketingets partier forhandle om hjælpepakker til netop trivsel og fagligt efterslæb hos hjemsendte elever.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Finn Frandsen
Foto: Finn Frandsen

Dagene flyder sammen, motivationen forsvinder og det er langt fra alle børn og unge, der kan få hjælp og ro i hjemmeskolen. 

Uddannelse
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Uddannelse
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Børn fra udsatte hjem mister både faglighed og velvære på at udskifte klasselokalet med kammerater og lærere med skærmundervisning og hjemmeopgaver.

Det er en af konklusionerne fra det anderledes skolehalvår i foråret og sommeren 2020, der er blevet kortlagt i en ny rapport udarbejdet af Danmarks Evalueringsinstitut, EVA, for Børne- og Undervisningsministeriet.

Læs artiklen nu, og få Politiken i 30 dage

Få adgang til hele Politikens digitale univers nu for kun 1 kr.

Læs videre nu

Annonce

Læs mere