Få avisen i weekenden og fuld digital adgang for 199 kr./md. i op til 6 måneder.
Foto: Mads Nissen

Ingen i Sudan slipper uden om borgerkrigen. Hundredtusinder er dræbt, 11 millioner er på flugt, og endnu flere går sultne i seng. Men soldaterne kan også tage din barndom. Vi har talt med tre af dem, der har mistet deres barndom.

De små soldater, der bare gerne vil hjem til deres mor

Foto: Mads Nissen
Lyt til artiklen

På en af regeringshærens baser uden for hovedstaden Khartoum sidder 41 drenge spærret inde bag høje mure. Nogle af dem har været her i mere end to år, og de ved ikke, hvornår de kommer ud.

De var mellem 8 og 17 år gamle, da de blev fanget og tilbageholdt, anklaget for at have hjulpet oprørsstyrkerne fra RSF, mens militsens soldater kontrollerede området.

Drengene fortæller, at soldaterne i virkeligheden kidnappede dem og brugte dem som børneslaver. Her fortæller tre af drengene deres historier.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her