Iran og USA har i løbet af de seneste døgn angrebet hinanden i krigen i Mellemøsten, selv om de har indgået en rammeaftale, der indeholder både våbenhvile og åbning af Hormuzstrædet. Begge sider beskylder den anden part for ikke at overholde aftalen.
Det amerikanske militær gennemførte fredag et angreb på iranske radar- og militærinstallationer. Det skete som reaktion på et droneangreb, der torsdag ramte et singaporeansk fragtskib i Hormuzstrædet, en af verdens vigtigste fragtkorridorer. USA hævder, at det iranske regime står bag angrebet. Iran har i skrivende stund hverken be- eller afkræftet det konkrete angreb mod fragtskibet.




























