0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Arkitekturredaktøren anmelder Københavns nye bro: Hvorfor i alverden skal man sidde med ryggen til trafikken?

Den ny Alfred Nobels Bro mellem Teglholm og Enghave Brygge har en skøn lang bænk i to niveauer samt ølmave – den buler ud på midten. Men placeringen af bænken undrer alligevel anmelderen.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Emma Sejersen
Foto: Emma Sejersen

Der er brede fortove og cykelstier på begge sider. Østsiden vender ud mod havneløbet og haveforeningen Nokken. men kigget er kun for stående

Arkitektur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Arkitektur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Det er dejligt at kunne sætte sig ned og hvile sig midt på en bro. En bros værdi for en by stiger betragteligt, når den ikke bare er en teknisk foranstaltning, man skynder sig at passere hen over for at komme fra et sted til andet sted, men at den i sig selv også bliver en destination og et udsigtssted. Det kender man fra Dronning Louises Bro, der forbinder Nørrebro med Indre By, og fra Cirkelbroen over Christianshavns Kanal – den sidste er dog kun med ståpladser.

Nu er der kommet en bro i Sydhavnen, der i den grad inviterer til, at man skal slå sig ned og betragte dens nybyggede omgivelser fra det, Københavns Kommune hævder, er byens længste bænk. Den er 70 meter lang.