0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Frank Jensens eftermæle: Han har gjort København mere international, men svigtet på særligt ét område

Frank Jensen har efterladt København som en grønnere og mere international by. Men der er blevet bygget for meget og for tæt, og der har været for lidt fokus på den unikke arkitektur, lyder vurderingen fra to arkitekter og en politiker.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Jens Dresling
Foto: Jens Dresling

De to nyåbnede stationer Nordhavn og Orientkaj er sidste skud på metrolinjen, som er blevet udbygget under Frank Jensens tid som overborgmester.

Arkitektur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Arkitektur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Efter 11 år på posten som overborgmester meddelte Frank Jensen mandag, at han trækker sig fra både overborgmesterposten i Københavns Kommune og som næstformand for Socialdemokratiet. Det sker efter en række sager om seksuelle krænkelser af kvinder i hans tid som politiker.

Politiken har i den forbindelse snakket med en række eksperter indenfor arkitektur og byudvikling om Frank Jensens eftermæle i København. For hvad har han betydet for byen?

Dan Stubbergaard, arkitekt og grundlægger af Cobe, der blandt andet har stået bag ombygningen af Nørreport og en ny metrostation i Nordhavn:

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Podcasts