Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste
Martin Lehmann
Fotomanipulation. Foto:: Martin Lehmann

Et eksempel på, at influencing bare bliver vildere og vildere, viser sig med firmaet Carlings, der sælger 'tøj', som kun eksisterer på i

Kultur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

»Så ægte som Rihanna«: En robot på Instagram er blevet en af USA's helt store meningsdannere

Et tøjmærke har lavet en kollektion, der kun findes på nettet, en robot er blevet en af USA’s mest populære influencere, og Instagram er fyldt med falske følgere.

Kultur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Med de sociale mediers indtog er markedet for pæne, sjove eller provokerende billeder bare vokset online. Og med det er professionen influencer vokset frem. En slags forbrugsorienteret meningsdanner, som virksomheder er villige til at betale for at vise deres produkter frem, fordi vi andre ser så meget op til dem, at vi er villige til at kopiere deres smag og vaner. Tendensen bliver kun vildere og vildere. Her er tre afledte effekter af influencernes indtog i vores hverdag.

Få fuld adgang om mindre end 2 minutter

De hurtigste bruger mindre end 1,3 minutter på at blive abonnent

Bliv abonnent for 1 kr

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden