Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste
Mogens Flindt
Foto: Mogens Flindt

Mascha Vang og de andre influencere føler sig som jaget vildt: »Jeg bliver ramt enormt hårdt på min retfærdighedssans, når de i radioen har en konkurrence, hvor man kan vinde billetter til Djurs Sommerland. Der bliver det ikke nævnt, at det er reklame«

Kultur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Influencere som Mascha Vang: Reklameloven er forældet, og vi forskelsbehandles

Markedsføringsloven kritiseres for at være for stram og devaluere influenceres arbejde. Forbrugerombudsmanden tvivler på, at de har forstået reglerne.

Kultur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

De sidste to år har Forbrugerombudsmanden set bekymret til, imens antallet af reklamer på de sociale medier er eksploderet. Reklamerne udgør en ny form for markedsføring, hvor virksomheder bruger influencere til at sælge deres produkter. Til stor gevinst for begge parter.

Få fuld adgang om mindre end 2 minutter

De hurtigste bruger mindre end 1,3 minutter på at blive abonnent

Bliv abonnent for 1 kr

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden