Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Næste:
Næste:
Miriam Dalsgaard
Foto: Miriam Dalsgaard

Den fantastiske italienske dirigent Gianandrea Noseda lagde tonsvis af følelser i Dallapiccolas partitur.

Kultur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Ond opera: En aften med grusom italiensk musik vil blive hængende længe hos anmelderen

Den kompakte kortopera ’Fangen’ om håb brugt som tortur var en superstærk oplevelse i Koncerthuset.

Kultur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

På papiret kunne det lyde gammeldags og akademisk. En opera fra 1940’erne. Komponeret efter strenge serielle principper, hvor ikke bare melodierne, men alle aspekter af musikken – lige fra, hvor kraftigt den enkelte musiker skal spille, til det rytmiske – er styret af fastlagte mønstre. Men i praksis viste det sig at være alt det modsatte.

Få fuld adgang om mindre end 2 minutter

De hurtigste bruger mindre end 1,3 minutter på at blive abonnent

Bliv abonnent for 1 kr

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden