Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste
Anders Bach
Foto: Anders Bach

Cassandra Lemoine og Hakan Tirasoglu i en scene fra 'Bortførelsen fra seraillet'.

Kultur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Syngespil om sexslaver skuffer: Hvorfor overhovedet opføre et værk, hvis man ikke tror på det?

Som publikum ender man med at blive irriteret over Den Jyske Operas forsøg på at undgå racisme, sexisme og voldsparathed i ’Bortførelsen fra seraillet’ – Mozarts gamle stykke om sexslaver og muslimer i Tyrkiet.

Kultur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Engang hylede publikum i Wien af grin over Mozarts ’Bortførelsen fra seraillet’. I dag skal man være meget interesseret i Mozarts gamle syngespil for overhovedet at vide, at et serail var et harem.

Kampagnetilbud: Prøv 3 måneder for 299,-

Få den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden