0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

3 hjerter: Uhyggelig personlig fortælling taber desværre magien

’The Touch’ på Sort/Hvid er en forfriskende leg med teater og kunst. Og så har Lina Hashim en vildt spændende historie. Men det kniber med at mane ånderne frem.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Søren Solkær
Foto: Søren Solkær

Lina Hashim står i spidsen med en uhyggelig personlig fortælling med tråde langt ind i en forbudt del af Islam, der ifølge stykket også praktiseres i Danmark.

Kultur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Kultur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Jeg havde særlige forventninger til ‘The Touch’ på Sort/Hvid, fordi det skulle være en blanding af performance, scenekunst og kunstudstilling. Et lovende kontraktbrud med, hvordan det skal være at gå i teatret.

Lina Hashim, der har skrevet stykket og står alene på scenen, er foto- og performancekunstner og arbejder i krydsfeltet mellem kunst og antropologi.

Derudover står Christian Lollike som iscenesætter, hvilket også skaber nogle forventninger til stykket – eller som de selv kalder det: en performance lecture og en udstilling – som teater.

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Podcasts

Annonce