0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Nyhed – quiz mod Politikens redaktion i JuledystenTag quizzen

Syngende rosiner? Folk grinte af ideen. Men pludselig ringede Paul McCartney

Podcasten ’Brought To You By...’ fortæller om dengang, rosiner var popkulturelt guld. Og andre gode fortællinger fra reklamebranchens kulturhistorie.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Etsy
Foto: Etsy
Kultur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Kultur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

I midten af 1980’erne bad topfolkene fra den californiske rosinbranche et par hurtige reklamedrenge om at lave en kampagne, der kunne gøre rosiner cool.

Branchen var i krise og havde i den grad behov brug for, at de tørrede vindruer fik et mindre undseeligt liv i de amerikanske forbrugeres bevidsthed.

Den unge reklamemand Seth Werner kom på ideen. En næsten latterlig ide, der til at begynde med bare var en fjollet joke, fyret af i afmagt:

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Podcasts

Annonce