0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Hvorfor maler han disse anonyme hankønsvæsener i hvide skjorter og stålgrå habitter?

Ingen kan som maleren Peter Ravn skildre mænd i habitter, der falder eller bare falder igennem.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Peter Ravn: Collaboration 2020. Maleriet måler 80 x 100 cm.

Kultur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Kultur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Man skulle tro, at Peter Rothmeier Ravn ville være den mest oplagte i dette land til at portrættere bankdirektører, succesrige forretningsfolk og glatte bestyrelsesformænd – med streg under mænd. For kvinder er i den grad fraværende i hans billeder.

Ikke mange kan være bedre til at male alle disse anonyme hankønsvæsener i hvide skjorter og stålgrå habitter, som sidder både på magten og på dem, der ikke har den. Umiddelbart tror man, at denne Ravn modtager masser af lukrative portrætbestillinger fra det bedre erhvervsliv. Man skulle især tro det, når man ser hans billeder som nu hos Galleri Kant. Men sådan forholder det sig ikke.

Læs artiklen nu, og få Politiken i 30 dage

Få adgang til hele Politikens digitale univers nu for kun 1 kr.

Læs videre nu

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter