0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

At følge Anders Breiviks lille lysende papirbil var skrækindjagende

Der var masser af død på CPH Stage, men samtidig en livskraftig masse af nye former for scenekunst, der peger fremad for dansk teater

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Terrortragedien på Utøya trængte stærkt igennem som minimalistisk objekt- og musikteater med TransitTeatret-Bergen. Utroligt at Breiviks bil af papir kunne virke så truende.. Foto: Alice Bratshaug

Kultur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Kultur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Er der noget, der står tilbage efter 10 dages maraton med CPH Stage, så er det en overvældende fornemmelse af død. Og af at teatret lever!

På trods af et coronastækket landskab viste festivalen et imponerende bredt felt med hele 80 forestillinger. Især de mange nyskabninger på tværs af kunstarter og i clinch med den aktuelle omverden peger fremad for dansk scenekunst: alt fra lydteater, audiowalk og performanceinstallationer til dokuteater og VR performance. Festivalen blev en livskraftig demonstration af, at teater i dag kan antage utrolig mange former og indtage vidt forskellige rum.