0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Bach svævede i Koncerthuset. Men til sidst blev anmelderen mør i knolden

Fænomenet Trifonov turnerer med sit nye album. Onsdag leverede han det i Koncerthuset, og resultatet blev et krævende anliggende for kendere og en munkeagtig demonstration af hans klaverbegavelse.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Thomas Borberg
Foto: Thomas Borberg

Daniil Trifonov ved flyglet i Koncerthuset i et af de øjeblikke, hvor han ikke havde ansigtet helt nede over tangenterne.

Kultur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Kultur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Hvis jeg kunne have ønsket, var det nok det sidste, jeg havde bedt om. At høre vor tids mest feterede russiske klavervirtuos spille mere end en times skrivebordsøvelser i kunsten at komponere fugaer.

30-årige Daniil Trifonov er et fænomen. En klassisk pianist, der også selv komponerer, og som ved flyglet har et ekstra gear, der oven i det kraftige og hurtige sætter ham i stand til at strø en regnbue af farver ud over musikken.

Prøv Politiken i 30 dage for kun 1 kr.

Få adgang til hele Politiken