0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Kulturministeren er frustreret: Jeg ved ikke til fulde, hvad jeg skal gøre ved det

Kulturministeren vil stække Facebook, som regeringen annoncerer flittigt på.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Rikke Kjær Poulsen
Foto: Rikke Kjær Poulsen

Der er ingen modsætning mellem Socialdemokratiets massive annoncering på Facebook og regeringens ønske om at sætte hegnspæle op for techgiganterne, siger kulturminister Ane Halsboe-Jørgensen.

Kultur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Kultur
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Kulturminister Ane Halsboe-Jørgensen (S) er langtfra begejstret for, at udenlandske techgiganter fylder stadig mere i danskernes medieforbrug, og at tjenester som Google, Facebook og LinkedIn sætter sig på en stadig større del af de annoncekroner, der tidligere var med til at betale for danske medier.

En ny rapport fra Kulturministeriet viser, at mens forbruget af traditionelle medier går tilbage, stiger vores forbrug på digitale medier som streaming, brug af mobil og brug af internettet. Og fra 2019 til 2020 steg Google, Facebook og LinkedIns andel af den samlede annonceomsætning i Danmark, mens trykte dagblade gik tilbage med 26 procent og regionale og lokale ugeaviser med 23 procent i forhold til 2020.