0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Henrik Palle: Jaja, vi har fattet pointen med pandemi og det hele

Netflix-serien ’Sweet Tooth’ har bestemt sine øjeblikke, men den er en omgang temmelig genreforvirret postmodernisme, der for det meste bare minder rigtig meget om alt muligt andet.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Netflix
Foto: Netflix

Hjortedrengen Gus er central i serien 'Sweet Tooth'. Han holder af en god bog i skovens dybe stille ro.

Film og tv
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Film og tv
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Enhver rejse begynder med det første skridt, siger man. Og et pandemisk virusangreb har som sit første symptom også en tør hoste eller en smule svimmelhed for øjnene hos et enkelt menneske.

Sådan er det i Netflix-serien ’Sweet Tooth’, der bygger på en tegneserie af Jeff Lemire, som DC Comics begyndte at udgive i 2009. Den foregår i en post-apokalyptisk verden. Jorden hærges af en sygdom, kaldet ’Sygdommen’, der lynhurtigt dræber sine ofre. Dens mest synlige tegn er trækninger i lillefingeren på den ene hånd. Trés, très symbolique: Når man rækker Fanden en lillefinger, tager han snart efter hele armen.

Bliv en del af fællesskabet på Politiken

Det koster kun 1 kr., og de hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Prøv nu

Annonce