0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

TV 2-ledelse kaldte undersøgelse uvildig, men juridisk holder betegnelsen ikke

TV 2 har kaldt den advokatundersøgelse, som blev gennemført for at gøre op med usund kultur på stationen, for uvildig. Det var den ikke. Men, siger TV 2, sådan ønskede de heller ikke at fremstille det.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Miklos Szabo
Foto: Miklos Szabo

TV 2's programdirektør Lotte Lindegaard har kaldt en advokatundersøgelse af stationens arbejdsvilkår uvildig. Det er en fejl, siger hun nu.

Medier
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Medier
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

For at gøre op med usund kultur, mobning, hårdt sprog og sexchikane på arbejdspladsen hyrede TV 2 i efteråret advokatkontoret Norrbom Vinding til at undersøge forholdene på stationen.

Den undersøgelse er kommet i fokus i striden mellem studieværten Jes Dorph-Petersen og TV 2, som har fjernet ham fra skærmen, fordi de finder det overvejende sandsynligt, at han har udøvet sexchikane i to tilfælde for 18 og 20 år siden.

Prøv Politiken i 30 dage for kun 1 kr.

Få adgang til hele Politikens digitale univers, og læs artikler, lyt til podcasts og løs krydsord.

Prøv Politiken nu

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter