0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Vellykket julekoncert #1: Selvsikker dirigents udgave af ’Messias’ var både mild og mægtig

Dirigenten Mogens Dahl har sit eget underspillede bud på dramaet hos Händel, og solister og orkester var luksusvarer i Holmens Kirke i København fredag.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Andreas Haubjerg
Foto: Andreas Haubjerg

Mogens Dahl i aktion i Holmens Kirke med sit kor og den svenske alt Karolina Blixt i front.

Musik
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Musik
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Vi talte om det i pausen efter første del af ’Messias’ i Holmens Kirke, hvor kormanden Mogens Dahl for tiende gang dirigerede sit stilfærdigt underspillede bud på en perfektioneret ’Messias’.

Kvinderne på rækken bag mig var ikke sikre på, de var så vilde med det endda. For en ting var altsolisten, der satte det dramatiserende i fortolkningen så højt, at et tydeligt registerskift i hendes dybe stemme på ingen måde blev forsøgt skjult.

Men hvad med resten af denne ’Messias’, der holder så meget igen? Hvor var saften, kraften og drønet fra et kingsize kor? Manglede der ikke noget?

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Podcasts

Annonce