0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Kritik At gå til ro med en motorsav

Den bevæbnede James Bond-pige Alice Rose dyrker Casio-nostalgi på albummet 'Mora with the golden gun', der sine steder er opfindsom men også lidt for fjollet.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Anmeldelser, cd-beat
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Anmeldelser, cd-beat
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Det er ikke, fordi det vrimler med kvinder på den danske electronica-scene, hvis teknikfascination og ofte ordløse univers har det med at appellere til mandlige musikere. Men den albumaktuelle laptop-singer-songwriter Alice Rose er et meget godt bud på en slags kvindelig Mikael Simpson, der forener electro og synth med personlige tekster og ambitiøst vokalarbejde.

Den unge kvinde, der studerer på kunstakademiet i Köln, albumdebuterede sidste år. De germanske omgivelser har naturligvis smittet af på lyden, der lyder mere af tysk kælderfest end dansk havefest.

Rose lægger ud med det noget 90’er-agtige ’The Autobahn’, der med ironi og trommemaskine slår fast, at »I’m never getting off the autobahn«. Rose kender sit Casio-keyboard, og der er heller ikke sparet på mekanisk legetøj eller arkade-videospil-lyde.

Prøv Politiken i 30 dage for kun 1 kr.

Få adgang til Politikens digitale univers, og læs artikler, lyt til podcasts og løs krydsord.

Prøv Politiken nu

Annonce

Læs mere