Over spisebordet i Archie Marshalls barndomshjem hang der et billede af Fela Kuti.
Kuti kiggede med, da Marshall begyndte at rode med den billige Toshiba-computer, der var råd til i skilsmissehjemmet i det sydlige London.
Billedet af den nigerianske rebel og forfader til afrobeatet fortæller som sådan ikke meget om den dunkle musik, Marshall i dag debuterer med under kunstnernavnet King Krule.
Men det siger en del om Krules kulturelle ballast og stadfæster det oprørske udgangspunkt, man kan finde i hver eneste af debutalbummets 14 dunkle sange. De bløder af den udstødtes vemod, men snerrer også vredt tilbage mod den verden, der lukker andre ude.
Der skete en fejl, prøv igen senere
Der skete en fejl, prøv igen senere eller søg hjælp via vores kundecenter
Få det store overblik for 1 kr.
Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.
Læs mereEr du under 30 år og udeboende? Få halv pris her
Allerede abonnent? Log ind