0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Eventyrlysten Caroline Henderson folder sig flot ud på nyt album

Henderson leverer et imponerende visionært bud på fortolkning af Kurt Weill.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Per Folkver (arkiv)
Foto: Per Folkver (arkiv)

Stemmen. Man kan virkelig høre, hvor meget Caroline Henderson som vokalist er vokset igennem årene, skriver Kim Skotte.

Anmeldelser, cd-jazz
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Anmeldelser, cd-jazz
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Jeg må indrømme, at jeg undertrykker et lille suk, da jeg hører om projektet.

Der er den her lange, træge tradition, hvor popsangere, som vil tages alvorligt, lader sig gribe af den altmodische dramatik hos Kurt Weill og Bert Brecht. Oh, evigtaktuelle Weimar-blues, som fremmanes ved enhver social krises skæringspunkt. Åh, kom hør kabareten om Jenny og Mackie Messer. Lad laser og pjalter blafre! Eller lad være.

Men bowlerhatten af for Caroline Henderson, der minsandten får slebet æggen skarp på Mack og pustet hvert et støvgran af Surabaya Johnny. Det er der to gode grunde til.

Læs artiklen nu, og få Politiken i 30 dage

Få adgang til hele Politikens digitale univers nu for kun 1 kr.

Læs videre nu

Annonce

Læs mere