0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Pulserende cubanske rytmer: Stjernetrommeslager og dansk bigband flyttede publikum til et mentalt Havana

Aarhus Jazz Orchestra kan deres latinamerikanske ting og sager, og gæstetrommeslageren var virtuos.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Maud Lervik
Foto: Maud Lervik

Trommeslager Dafnis Prieto har tidligere spillet med Eddie Palmieri og Michel Camilo. Torsdag aften var det Aarhus Jazz Orchestra og publikum i Bremen Teater, der nød godt af cubanerens melodiske tæft og sans for komplekse rytmiske mønstre.

Copenhagen Jazz Festival
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Copenhagen Jazz Festival
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Det er næsten naturstridigt konsekvent at sidde med bagdelen solidt plantet på en stol, når orkesteret på scenen spiller den mest bedårende og danseopfordrende cubanske musik.

Det er ikke meningen, at den form for musik med sine pulserende, hidsige og komplekse rytmer kun skal lyttes til. Men der var kun en enkelt kvinde, der ikke kunne holde legemet i siddeanordningen. Hun måtte danse.

Prøv Politiken i 30 dage for kun 1 kr.

Få adgang til hele Politikens digitale univers, og læs artikler, lyt til podcasts og løs krydsord.

Prøv Politiken nu

Annonce

Læs mere