0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Treo-producent trækker reklame, der minder om dødt flygtningebarn

En reklame for den brusende hovedpinepille Treo har givet anledning til hovedpine hos producenten selv.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Annelise Fibæk
Foto: Annelise Fibæk
Roskilde Festival
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Roskilde Festival
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

En reklame for den brusende hovedpinepille Treo har fået forargelsen til at boble hos Unicef, der mente, at reklamen skabte associationer til billedet, der gik verden rundt for et par år siden, af den lille flygtningedreng, som lå død i strandkanten.

Nu trækker Treo hele kampagnen tilbage.

Lægemiddelvirksomheden bag Treo, Meda, har ikke ønsket at stille op til interview, men beklager i en mail til Politiken, at reklamen har skabt associationer til den tragiske ulykke:

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts