0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Stort samarbejde om Stravinskys første store ballet 'Ildfuglen'

Politiken sendte teateranmelder Kristian Husted og musikanmelder Thomas Michelsen i byen for at de sammen kunne vurdere mikset af teater, ballet og musik, der skal turnere landet rundt i de kommende måneder.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Teateranmeldelser
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Teateranmeldelser
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

KH: Lad os starte med det rent tematiske. Jeg synes, det er interessant, hvordan koreografen Tim Rushton og instruktøren Martin Tulinius får ’Ildfuglen’ forvandlet til en actionmættet fabel om den økologiske katastrofe, vi står midt i lige nu.

I den oprindelige udgave fra 1910 boede Ildfuglen, en af ballettens tre hovedroller, i en forhekset skov blandt andre eventyrfigurer og overnaturlige væsner. Skoven var selvfølgelig lidt farlig og ukendt. Men det var stadig romantikkens eventyrlige skov. Nu er skoven den totale katastrofe. En postapokalyptisk ødemark. Ildfuglen hænger i bogstaveligste forstand fra jordkloden i en tynd tråd i en af de ret vellykkede videoprojektioner.

Læs artiklen nu, og få Politiken i 30 dage

Få adgang til hele Politikens digitale univers nu for kun 1 kr.

Læs videre nu

Annonce

Læs mere