0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Christian Lollikes sympatiske flygtningeballet mangler modstanderne

Sentimentaliteten truer i den kongelige flygtningeballet. Men til sidst bliver den overvundet.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Circus Aphaville
Foto: Circus Aphaville

Uropa-trulje. Forskellen mellem dansere og flygtninge forsvinder i tågen. I stedet går de alle til bunds i et Europa, der er blevet til et Urpistan.

Teateranmeldelser
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Teateranmeldelser
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Det begynder som bekendelser, men ender som scenekunst. Meningen er god nok hele vejen. Der bliver virkelig tændt op under de rigtige meninger. Men da til sidst scenen er ved at blive overhældt af middelhavsbølger set fra gummibådshøjde, og et Europa klædt i rokoko ledsaget af rock er ved at drukne – da kommer teaterøjeblikket.

De deltagende asylansøgeres beretninger kan få selv en sten til at græde. Den unge kvinde fra Uganda fortæller, hvordan ’de’ døbte hende Ondskab, fordi hun er lesbisk. Og hvordan ’de’ solgte hende til et ægteskab for en ko.

QUIZ

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts