0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste
Marie Hald
Foto: Marie Hald

»Det handler om, at vi alle skal dø«

I fire år har instruktør Ole Bornedal arbejdet på tv-serien ’1864’. Dramaet drejer sig om krig og kærlighed og tager livtag med danskheden. Men for instruktøren er det faktisk noget helt andet, der vejer tungest: Påmindelsen om at leve, før også vi kradser af.

FOR ABONNENTER

Ole Bornedal åbner døren, træder ud af et lydstudie og sjosker hen til kaffemaskinen i en lav bygning på Blomstervænget i Lyngby. Skægstubbene står på kinderne, håret er uglet og i samme tone som hans grå sweater. Selv om instruktøren efterhånden har brugt i omegnen af fire år på at lave sin store tv-serie om Danmark omkring 1864 – og selv om det første afsnit allerede ruller over skærmene i hundredtusinder af danske hjem på søndag, ja så er arbejdet endnu ikke ovre.

Denne torsdag er det lydmikset i seriens næstsidste afsnit, som han og en makker fifler med at få på plads. Derefter mangler stadig farvebehandling og computereffekter på en række scener i andre afsnit.

Politiken.dk i 3 måneder - kun 299 kr.

Læs hele artiklen nu

Køb abonnement