0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Flyselskab beklager, at kunder blive kastebolde

Danskere, der skal have penge tilbage fra en flyrejse oplever at blive sendt frem og tilbage mellem online-rejsebureauer, såkaldte ota’ere og flyselskaberne.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Jacob Ehrbahn
Foto: Jacob Ehrbahn

Københavns Lufthavn kigger lige nu langt efter de normale tilstande med fyldte afgangshaller og lettende fly.

Rejser
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Rejser
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Størstedelen af alle verdens flyselskaber har indstillet næsten al kommerciel passagerflyvning som følge af udbruddet af coronavirus. Det betyder, at tusindvis af forbrugere lige nu kæmper for at komme igennem til rejsebureauer og flyselskaber for at få deres penge retur for deres aflyste rejser.

Men det er ikke nemt.

Som Politiken beskrev det torsdag oplever mange danskere at blive kastebold mellem de rejsebureauer – såkaldte online travel agencies, ota’ere – der har solgt dem billetten og så det flyselskab, de skulle rejse med. For mange af de danskere, der er i klemme lige nu, er problemet, at ota’erne påstår, at det er flyselskabet, der skal hjælpe dem, mens flyselskabet omvendt mener, at det er ota’erne, der har ansvaret for kundeservice.

Det billede genkender man hos Norwegian, der efter SAS er det næststørste flyselskab herhjemme. Kommunikationschef Andreas Hjørnholm siger, at selskabet i »varierende grad« oplever, at kunderne har svært ved at forstå ansvarsfordelingen.

»Det er et problem i det omfang, at kundernes frustrationer rettes mod os. Det er ærgerligt, at kunderne føler sig som en kastebold mellem ota’erne og os«, siger Andreas Hjørnholm, der understreger, at hvis en kunde har købt en billet gennem en ota, så er det hos ota’en, at kunden skal henvende sig, når en flyafgang er blevet aflyst.

Deltag i debatten nu

Det koster kun 1 kr. at få fuld adgang til Politiken, hvor du kan læse artikler, lytte til podcasts og løse krydsord.

Læs mere

Annonce

    Alt om Corona­virus

Læs mere

Annonce

For abonnenter