Efter en skibskollision i Kielerkanalen torsdag sank det danske fragtskib "Uno" nær Hochdorn i Slesvig-Holsten, og en af de ombordværende blev meldt savnet. I alt syv besætningsmedlemmer og en lods reddede sig ifølge oplysninger fra det tyske politi ved at springe i vandet. Ifølge ubekræftede oplysninger fra det tyske nyhedsbureau DPA er den savnede en ingeniør fra "Uno" der ejes af partsrederiet Uno i Fredericia. Det mere end 77 meter lange skib kom omkring klokken 13.30 på tværs af kanalen og kollidere kort efter med en tysk pram "Dettmer 46". Efter kollisionen var fragtskibet, som var lastet med skrot, halvvejs sunket efter få minutter. Kan skyldes fejl på ror Årsagen til kollisionen var torsdag aften endnu ikke klarlagt, men skyldtes muligvis en fejl på fragtskibets ror. Den tyske pram, der var lastet med 2100 ton dieselolie, kom sikkert i havn efter kollisionen. De tyske havnemyndigheder sagde, at der ikke var sket nogen olieforurening ved ulykken.
Lyt til artiklen
Læs videre for 1 kr.
Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.
Bliv abonnent nuAllerede abonnent? Log ind
Indholdet fortsætter efter annoncen
Annonce
Indholdet fortsætter efter annoncen
Annonce
Kronik af Søren Ziebe
Lea Bejstrup Jensen
Anna Filippa Ronnefeld Veng
tema
»Der var ingen i forløbet, der sagde til mig, at det var ulovligt, eller at jeg burde have ringet før«
Lyt til artiklenLæst op af
Line Vaaben
00:00
»Sindet er selvregulerende, hvis du formår at lade dine tanker og følelser være«
Lyt til artiklenLæst op af Signe Thomsen
00:00
Vi har en ny lyd-app til dig
I Politiken Lyd kan du få alt det, du godt kan lide ved Politiken, og mere til - bare som lyd.
Endnu en skændsel i København
Lyt til artiklenLæst op af Karsten R.S. Ifversen
00:00
Debatindlæg af Lars Aagaard




























