»Udskam dem, der ikke har været fornuftige«.
Sådan stod der tilføjet med rød kuglepen øverst i et udkast til statsminister Mette Frederiksens tale, da hun 17. marts skulle holde endnu et pressemøde om coronaepidemien for Danmarks befolkning.
Lovgiv, eller ti stille. Sådan lyder det fra erhvervslivet og flere partier i Folketinget, som er frustreret over regeringens håndtering af genåbningen. Men ifølge eksperter har moralisering altid været en central del af magtudøvelsen i Danmark.
»Udskam dem, der ikke har været fornuftige«.
Sådan stod der tilføjet med rød kuglepen øverst i et udkast til statsminister Mette Frederiksens tale, da hun 17. marts skulle holde endnu et pressemøde om coronaepidemien for Danmarks befolkning.
Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.
Bliv abonnent nuI Politiken Lyd kan du få alt det, du godt kan lide ved Politiken, og mere til - bare som lyd.
© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her