Helene levede i flere år i et forhold, hvor hun var udsat for psykisk vold. Hun er glad for regeringens lovforslag om at gøre psykisk vold strafbart, men mener, at eventuelle straffe skal ledsages af behandling til både ofre og udøvere. Her er hendes historie, fortalt til Politikens journalist Lasse Danielsen.
Offer for psykisk vold:»Mit nervesystem var revet over, så enderne stak i alle retninger«
Helene levede tidligere i et parforhold, hvor psykisk vold hørte til dagligdagen. Til Politikens journalist, Lasse Danielsen, fortæller hun om, hvordan det er at leve i et forhold, hvor ens partner begår psykisk vold. Foto: Andreas Haubjerg/POLFOTO
Lyt til artiklen
Henter...
Jeg mødte ham på et kursus. Og med et vendte hele min verden på hovedet. Jeg vidste, at jeg skulle den vej, der var hans vej.
Det var, som om jeg inden da havde sejlet rundt i havnens trygge, rolige vand. Så trygt, at jeg bare kunne vade i land, hvis jeg faldt i. Han hev mig ud på det store åbne ocean. Der var eventyr og vind i sejlene.
Læs videre for 1 kr.
Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.