Brandene i Amazonas er værre end nogensinde, og det er ikke kun Bolsonaros skyld. Vi er selv en del af problemet.

Politikens MAD-chefredaktør: Din kotelet smager af brændt regnskov

Skovbrande pakkede i sidste uge San Francisco ind i en orange tåge. og eksperterne er enige om de voldsomme brande skyldes klimaforandringer.  Arkivfoto Harold Postic
Skovbrande pakkede i sidste uge San Francisco ind i en orange tåge. og eksperterne er enige om de voldsomme brande skyldes klimaforandringer. Arkivfoto Harold Postic
Lyt til artiklen

For nylig skrev jeg med min tidligere bofælle i San Francisco. Jeg var netop vågnet til billeder af den ikoniske storby, der var pakket ind et gustent orange lys. Som om farven fra Golden Gate var blevet opløst og spredt ud over byen. »Det føles dommedagsagtigt«, skrev hun. Hun var på vej i seng, mens min dag først lige var begyndt.

Coronaen havde den dag sendt mig tilbage til hjemmekontoret, men fra mit køkkenvindue var der udsigt til blå himmel og et grønt træ, og jeg indså, hvor heldig jeg var.USA’s orange inferno gør klima til valgtema

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her