De amerikanske storbyer er måske det mest mislykkede af alt det, som USA har at byde på.

USA-korrespondent: USA har lært mig at holde af forstaden. Mest fordi deres byer er så mislykkede

En misbruger er døset hen langs en husmur i Tenderloin-distriktet. Nutidens mest udbredte rusmidler - særligt syntetisk fremstillede varianter af fentanyl - slår misbrugerne ud på en helt anden måde end eksempelvis heroin, fortæller politiet. Foto: Hardy Wilson
En misbruger er døset hen langs en husmur i Tenderloin-distriktet. Nutidens mest udbredte rusmidler - særligt syntetisk fremstillede varianter af fentanyl - slår misbrugerne ud på en helt anden måde end eksempelvis heroin, fortæller politiet. Foto: Hardy Wilson
Lyt til artiklen

Jeg er så meget et barn af byen, at jeg altid har haft svært ved at falde i søvn uden et brusende lydtæppe af trafik, stemmer i gaderne og gerne lidt sirener i det fjerne. Jeg havde aldrig forestillet mig, at jeg skulle komme til at trives i en forstad.

Men skik følge eller land fly, og som hovedparten af den amerikanske befolkning har jeg tilbragt det seneste halvandet år i et søvndyssende amerikansk boligkvarter med ensartede enfamiliehuse i fire-fem nuancer af sandfarve med små firkantede baghaver, basketkurve i indkørslerne, naboer i fornuftigt spadseretøj og absolut intet liv efter solnedgang.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Group 2

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her