DR’s dokumentar om sexisme i musikbranchen er næste skridt i den feminine revolution. Vi burde alle sammen glædes over den, for vi har alle sammen brug for den.

Musiker: »Selvfølgelig er vi rasende, mens vi græder. Se os være rasende. Lyt til det«

Privatfoto Sigrun Gudbrandsdottir / Sigrun.nu
Privatfoto Sigrun Gudbrandsdottir / Sigrun.nu
Lyt til artiklen

Vi burde fluks lave en fucking pop up grædemur, så vi kunne mødes i helingen af alt det kvinder, mænd og andre kønsminoriteter har oplevet i musikbranchen. Der er jo så intenst, hvor mange der stadig ikke har fået luft og har vendt det destruktivt indad.

Vi har været i gang siden 2017, og alligevel har jeg den sidste uge hørt historier til 100 dokumentarfilm. Og ja, der er også pladser ved denne mur til dem, der vil græde over alt det lort, de har udsat andre for eller passivt har bevidnet. Jeg ved, at jeg personligt kommer til at græde alle slags tårer.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her