Debatindlæg afJosefine Olivia Biehe Olsen

Lærer

Jeg er træt af at nikke og at sige, at jeg forstår, når I resigneret fortæller mig, at jeres børn og I selv har brug for den pause, som smartphonen, fjernsynet eller tabletten giver.

Lærer: Jeg har ikke bare levet uden en smartphone i over et år. Jeg har LEVET – uden en smartphone

Lyt til artiklen

En formiddag, mens min datter sov, skrev jeg mig fri. Det, der begyndte som et råb i stilhed, endte som en kronik. At få det ud – og få det udgivet – var både en lettelse og en befrielse.

I over et år har jeg levet uden smartphone. Vores børn har ingen daglig skærmtid, og vi har ikke et fjernsyn. Det har givet os tid, ro og nærvær – alt det, mange siger, de savner. Man skulle tro, det vakte nysgerrighed. Men de fleste vil ikke høre om det. De slår blikket ned, vrider sig i sandalerne og laver en lille lyd, jeg først lærte at kende for nylig. Måske sidder du netop nu og laver den. Lyden af ubehag.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her