Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste
JOACHIM ADRIAN (arkiv)
Foto: JOACHIM ADRIAN (arkiv)

Undervisning. Et moderne universitet burde tilbyde undervisning, hvor tværfaglig problemløsning, samarbejde og globalt udsyn er vigtigere end udenadslære og høje lixtal, skriver Christoffer Augustinus Vedsted.

Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Dette er et debatindlæg. Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her.


Studerende: Sådan kan universiteterne forbedre undervisningen

Universiteterne skal droppe tunge forelæsninger og blive mere tidssvarende.

Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Det er på tide, at universiteterne gør op med tunge forelæsninger, lange pensumlister og gamle indlæringsmetoder. Undervisningen skal i stedet være mere inddragende, tværfaglig og samfundsrelevant, så studerende opnår kompetencer, der bedre kan anvendes på arbejdsmarkedet.

  • Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Få fuld adgang om mindre end 2 minutter

De hurtigste bruger mindre end 1,3 minutter på at blive abonnent

Bliv abonnent for 1 kr

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden