Flere skal kunne koble deres naturvidenskabelige viden til virkeligheden og hverdagen, skriver undervisningsministeren.
Foto: Astrid Dalum

Flere skal kunne koble deres naturvidenskabelige viden til virkeligheden og hverdagen, skriver undervisningsministeren.

Debatindlæg

Dette er et debatindlæg. Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her.


Merete Riisager: Alt for mange børn og unge fravælger naturfagene – det vil jeg lave om på

Naturvidenskaben er lige så vigtig som dansk og historie. Men naturfagene står ikke stærkt nok i vores uddannelsessystem.

Debatindlæg
FOR ABONNENTER

I december 2004 stod den 10-årige britiske pige Tilly Smith på en strand i Thailand. Pludselig begyndte vandet at opføre sig mærkeligt; det boblede og trak sig tilbage, og døde fisk lå tilbage på stranden. De andre badegæster syntes, det var fascinerende. Men Tilly blev bange. For hun genkendte nemlig faresignalerne på, at en flodbølge var på vej. Hun fik fat i sin mor, som slog alarm. Og sammen med hotelpersonalet fik de ryddet stranden for gæster, få minutter inden flodbølgen ramte. Det var den eneste strand i Thailand, hvor alle overlevede.

  • Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Få fuld adgang om mindre end 2 minutter

De hurtigste bruger mindre end 1,3 minutter på at blive abonnent og få fuld adgang til Politiken i en måned for bare 1 kr.

Bliv abonnent for 1 kr

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Annonce

Forsiden

Annonce