Debatindlæg afMartin Lidegaard

Finansordfører for (R)

Martin Lidegaard: Når der mangler hænder overalt, kan vi ikke bare løse det ved at sætte lønningerne op

Lyt til artiklen

Peter Hummelgaard fra Socialdemokraterne inviterer 28.7. til en af den slags politiske debatter, som jeg tror de fleste er ved at være lidt trætte af: Jeg bliver som vanligt castet som den asociale radikale, der sammen med onde arbejdsgivere vil underminere den danske model og tvinge lavere lønninger igennem til danske lønmodtagere. Det skyldes, at jeg har foreslået, at det skal være lettere at ansætte udenlandske medarbejdere, hvis vores virksomheder og offentlige sektor ikke kan finde den nødvendige danske arbejdskraft.

Nu er det så meningen, at jeg skal slå tilbage og skrive, at Hummelgaard og S er økonomisk uansvarlige og grimme i udlændingepolitikken. Og sådan kunne vi så pænt stå og slå hinanden i hovedet, mens danskerne gaber videre.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her