Jeg er født og opvokset i Danmark, med en diæt bestående af rugbrød, salmiaklakrids, EM i 92, Olsen Banden og rummelighed. Alligevel kan jeg ikke blive dansk statsborger.
Jeg tog indfødsretsprøven forleden, men kan alligevel ikke blive dansk statsborger i Løkkes, Støjbergs, Thulesen Dahls og Mette Frederiksens Danmark. Ikke med de utallige nye og gamle love, der gør det at blive dansker noget nær umuligt. Jeg er født på Rigshospitalet, men blev automatisk tildelt britisk statsborgerskab, da jeg blev født, fordi min far var britisk. Min mor er dansk. Min kone og børn er danske. Jeg har gået i folkeskole i Danmark siden første klasse. Jeg har en dansk gymnasieuddannelse og to danske videregående uddannelser. Jeg har arbejdet i Danmark som pædagog, lærer, journalist og radiotekniker og meget mere.
Dette er et debatindlæg. Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her.