Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste
Andreas Merrald
Foto: Andreas Merrald
Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Dette er et debatindlæg. Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her.

Nonbinær studerende: Jeg bestemmer ikke, hvad du må sige. Men det gør mig ondt, når du kalder mig ham

På baggrund af en opfordring, der for nylig blev sendt ud til Københavns Universitets undervisere om et mere inkluderende sprogbrug, har debatten raset. Men de, der føler sig hjemme i det biologiske køn, de er født med, får ikke mindre plads i verden, fordi der også bliver plads til nonbinære som mig.

Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

»De damer og herrer - Det bliver nok sidste gang, at dét bliver sagt«, sådan indledte værterne det indslag, jeg skulle medvirke i, da jeg for nylig sad i ’Go’ Aften Live’ på TV 2 en fredag aften. Når værterne på den måde insinuerer, at de er blevet pålagt ikke længere at gøre brug af ordene ’damer og herrer’, er det med til at polarisere og utydeliggøre denne debat om kønsidentiteter yderligere.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Få fuld adgang om mindre end 2 minutter

De hurtigste bruger mindre end 1,3 minutter på at blive abonnent

Bliv abonnent for 1 kr

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce