Debatindlæg afBettina Post

socialrådgiver

Regeringen lytter først og fremmest til personlige vidnesbyrd, når den vil tvangsanbringe flere børn. Men anekdoter er ikke videnskab. Lad os nu få forsket i, hvilke tiltag der reelt virker.

Bettina Post: Mavefornemmelser og tilfældige vidnesbyrd skal ikke styre socialpolitikken

Lyt til artiklen

Jeg vil sige det, som det er. Uden omsvøb. Når samfundet reagerer for sent eller slet ikke reagerer, så betyder det, at der er kræftpatienter i Danmark, som ikke får den nødvendige behandling. Det kan vi ikke forsvare. De fleste, som er i behandling, fortæller, at de er glade for den behandling, de får nu. Men virkeligheden er også, at vi ikke altid er gode nok til at behandle kræftpatienter i tide. Jeg har talt med mange kræftoverlevere, som ville ønske, at de havde fået behandling meget tidligere. Jeg har truffet et valg. Jeg vil altid stå på kræftpatienternes side. Det kommer med en pris. Det gør enhver svær beslutning. Men det er helt afgørende for kræftpatienterne at få den rigtige behandling. Derfor skal flere kræftpatienter have immunterapi. Jeg ved godt, at det ikke er alle, der vil være enige med mig. Nogle vil sige, at vi skal forebygge mere. Det skal vi. Men det vil ikke være nok.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her