Debatindlæg afBettina Post

Socialrådgiver

Jeg er en af dem, der har fået et særligt pålæg af regeringen. Min gamle mor bor på et plejecenter, og jeg kan være en dødstrussel. Derfor er jeg blevet bedt om at holde mig væk. På tolvtedagen kan jeg ikke holde til det længere.

Må ikke besøge sin gamle mor på plejehjemmet: Jeg skal holde mig væk. På tolvte dagen kan jeg ikke holde det længere

Lyt til artiklen

Det hele starter 30. januar, hvor min ellers raske 82-årige mor rammes af en – efter sigende – meget stor blodprop. Den efterlader hende med en hjerneskade, som lammer hele den ene side af kroppen, sætter en stopper for hendes ellers livlige talestrøm og gør hende lige præcis så dybt afhængig af andre menneskers hjælp og pleje, som hun altid har erklæret, at hun aldrig nogensinde har ønsket at blive.

To uger på hospitalet afløses af et ophold på et genoptræningscenter, hvor hele familien kommer på besøg på skift hver eneste dag lige indtil torsdag 11. marts, hvor Danmark lukkes ned, og statsministeren appellerer til, at vi alle gør, hvad vi kan, for at undgå at smitte de syge, de gamle og de svækkede. Dermed bliver det mareridt, vi allerede er i, gjort nærmest ubærligt.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her