0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Studerende: Overvægt i barndommen er en skygge, man ikke kan løbe fra

Samfundet har en moralsk forpligtelse til at hjælpe børn og børnefamilier i kampen mod overvægt. Politikerne må komme med et seriøst bud på en overvægtsreform rettet mod børn.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Philip Ytournel/POLITIKEN
Foto: Philip Ytournel/POLITIKEN
Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Mine forældre var slanke og sunde, da jeg blev født. Det ændrede sig, da de blev skilt. Min mor fik det skidt og begyndte at tage på. Det samme gjorde jeg. Hendes madvaner blev mine madvaner. Og vi fandt begge tryghed i at over- og trøstespise. For som mor sagde: »Når det har været en hård dag, så må man godt«.

Noget af det værste ved at være overvægtig som barn var bevidstheden om at være anderledes. Puberteten var pinefuld. Pigerne vil aldrig røre mig med en ildtang, tænkte jeg. Hvorfor vælge en fyr med seks lag deller frem for en flad mave eller sixpack? Jeg begyndte at gå i XL-herrebluser for at skjule min tunge baggage.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Prøv Politiken i 30 dage for kun 1 kr.

Få adgang til Politikens digitale univers, og læs artikler, lyt til podcasts og løs krydsord.

Prøv Politiken nu