Debatindlæg afKurt Hansen

cand.pæd.

Vil man endelig forbud, kan vi starte med forbud mod, at voksne opfører sig pinligt og ødelægger andres liv ved overdrevet forbrug af rusmidler.

Drukkulturen blandt voksne smitter: Børn og unge ser jo, at moster Yrsa har det åh så sjovt med alkohol

Lyt til artiklen

Når jeg ser tilbage, har jeg oplevet flere pinlige, stangstive voksne, som har ødelagt andre menneskers liv, end jeg har set unge under 18 år gøre det samme. Faktisk har de voksne ødelagt rigtig manges liv for dem under 18 år.

For tiden raser en debat om alkohol og især de unges indtag. Der er blevet foreslået en aldersgrænse på 18 år. Et overdrevent forbrug af rusmidler, fedt, sukker, kage, slik – ja, selv kærlighed og motion er og kan være skadeligt. Gør op med den usunde drukkultur. Indfør en ensartet 18-års aldersgrænse på salg af alkohol

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her