Debatindlæg afNillou Zoey Johannsen

Forfatter til ungdomsromanen 'Øen – eller Newsha Farwans hemmelige dagbog', der netop er udkommet

Hvordan skal nye borgere fra andre lande blive alt det, vi forventer, når vi tillader et ætsende retorisk had imod selvsamme gruppe?

Jeg har udslettet den fremmede pige fra Iran og er blevet til den perfekt assimilerede danske kvinde

Lyt til artiklen

Jeg har følt en dyb modstand mod at skrive det her indlæg. Jeg har ikke lyst til at være anklagende – det er jo trods alt mig, der er gæsten, og jeg har så tit hørt, at jeg jo bare kan tage hjem, hvor jeg kommer fra, hvis jeg ikke bryder mig om at være her.

Sagen er bare den, at jeg er blevet dansk igennem de 33 år, jeg har boet her. Danmark er også blevet mit land, og jeg ser en farlig tendens, som jeg synes, at vi skal forholde os til, for vi har alle et ansvar her.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her